5 miejsc, które musisz zobaczyć w Mediolanie!

Mediolan jest miastem idealnym na weekendowy wypad o każdej porze roku. Nie mam wątpliwości, że latem, wiosną i jesienią jest tam równie pięknie. My wybraliśmy się w lutym więc teoretycznie w kiepskiej porze roku ze względu na pogodę – nie było jednak aż tak źle! Na trzy dni, tylko jeden był mocno deszczowy, ale daliśmy radę. Tego dnia, pomimo deszczu, zaliczyliśmy pobyt w kilku ciekawych miejscacho których dzisiejszy post!
Ciężko jest w kilka dni zwiedzić wszystkie ciekawe muzea. Czasami dlatego, że nie ma czasu, czasami ponieważ zwyczajnie dopada nas wycieczkowe lenistwo. Ja i Albert, jesteśmy podróżnikami hedonistami – nie spinamy się, żeby zobaczyć WSZYSTKO. W Mediolanie zrealizowaliśmy podstawowy plan, który trochę zmodyfikowaliśmy pod wpływem pizzy, lodów i kawy które cały czas odrywały naszą uwagę od zabytków.

Przedstawiam Wam moją subiektywną listę pięciu miejsc, które koniecznie trzeba zobaczyć w Mediolanie:

1. Plazza del Duomo + Duomo – jak powiedziała moja przyjaciółka Ola katedry nie sposób ominąć”. Duomo jest gotycką katedrą, symbolem Mediolanu, jedną z najbardziej znanych katedr we Włoszech i na świecie. Podobno należy do jednych z największych kościołów. Na pierwszy rzut oka? W ogóle nie wygląda! Przynajmniej z zewnątrz. Po wejściu do środka (bez opłat!) zmieniliśmy jednak zdanie. Jest naprawdę zniewalająca. Po prawej stronie w kasie możemy kupić bilety, żeby wjechać albo wejść na dach katedry. My wybraliśmy schody. Z góry można przy dobrej pogodzie podziwiać Alpy. Piękne!
I tutaj zwykle kończy się dobre zdanie zwiedzających Mediolan, że katedra fajna ale reszta nie zachwyca. Nas zachwyciła 🙂

2. Galeria Vittore Emmanuelle – drugi symbol Mediolanu.Tuż obok Duomo. Galeria handlowa z bardzo drogimi sklepami. Miejsce ma fajny klimat (jeśli ktoś lubi window shopping) jednakże jest przepełnione turystami – klasyka.

3. Museo del Novocento – Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Mediolanie również możemy zaliczyć do  miejsc godnych polecenia. Znajduje się po prawej stronie od Duomo. Musieliśmy zapłacić 5 euro za bilet ze względu na wystawę czasową. Jednak zwykłe wejście na wystawę stałą jest darmowe. Dla koneserów i amatorów sztuki.

4. Muzeum Techniki im. Leonarda da Vinci- sama pewnie bym się nie wybrała ale z racji tego, że byłam z Albertem, nie było innego wyjścia. Bardzo ciekawe ekspozycje, znajdziemy różnego rodzaju wystawy prezentujące eksponaty od XVI-XX w. a także specjalną salę poświęconą Leonardowi da Vinci. Albertowi najbardziej podobał się osobny budynek poświęcony w całości pociągom z wielką ilością starych lokomotyw parowych.

5. Dzielnica Navigli – po pierwsze dlatego, że ceny nie powalają swoją wysokością, tzn. noclegi w dobrej cenie, jedzenie, sklepy spożywcze. W dzielnicy Navigli za pizzę zapłacimy ok. 7-8 euro, a w Cetrum ok. 15. Coś za coś. Dzielnica jest urokliwa, położona przy dwóch kanałach. Jednak nie mają one nic wspólnego z tymi do jakich przywykliśmy w Wenecji. Ciekawostka, raz w miesiącu odbywa się tam targ staroci – nam się udało trafić akurat na tą jedną niedzielę w miesiącu kiedy miał miejsce. Navigli jest bardzo klimatyczne. W lutym – prawie wcale nie ma tam ludzi!

Będąc w Mediolanie na pewno warto obejrzeć również oryginalną „Ostatnią Wieczerzę” Leonarda da Vinci. Nam nie udało się dostać biletów – należy zarezerwować je z wyprzedzeniem przez Internet. Ciekawy jest też zamek Sforzów. My obejrzeliśmy go tylko z zewnątrz i w zasadzie wystarczyło nam wrażeń. Może następnym razem wybierzemy się do środka. Ostatnio widziałam bilety do Mediolanu za ok. 100 zł, może to dobra okazja dla Was, żeby wybrać się i samemu sprawdzić powyżej opisane miejsca?

Podobne

• Całkiem niedawno rozważałam wyjazd do Mediolanu ale zwyciężył Budapeszt. Niemniej na pewno się wybiorę do tego miasta, bo na zdjęciach wygląda imponująco.

Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

• Anonimowy

Cudowny wpis, jak zawsze! Każdy czytam z uśmiechem na twarzy do ostatniego zdania! Czekam na kolejne! :)))